Νάντια Νίκου: "Ο κόσμος έχει ανάγκη να ασχοληθεί με οποιαδήποτε μορφή τέχνης για να ξεφύγει."

2021-02-27

Πώς και γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την παρασκευή κοσμημάτων; Γνωρίστε μας με λίγα λόγια τις δημιουργίες σας.

Η αρχική μας ιδέα ήταν να φτιάξουμε ή να προμηθευτούμε κοσμήματα που θα φοράγαμε κι εμείς. Να είναι μιας συγκεκριμένης αισθητικής κι επειδή εγώ ασχολούμαι αρκετά με την τέχνη με τον καιρό επικεντρωθήκαμε σε κοσμήματα που έχουν σχέση με την τέχνη. Που απεικονίζουν πίνακες, ζωγράφους, καλλιτέχνες. Γενικά ασχολούμαι πολλά χρόνια με τη φωτογραφία οπότε πάντα είχα πολλές κορνίζες με αγαπημένες μου στιγμές ή πρόσωπα. Οπότε τώρα τα έχω και σε κόσμημα για κοπέλες που είναι σαν εμένα.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε καθημερινά;

Γενικά δε θα 'λεγα ότι αντιμετωπίζουμε πολλές δυσκολίες γιατί είναι χόμπι. Δεν ζούμε από αυτό. Σίγουρα κάποιοι πελάτες είναι πολύ αγενείς. Όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν πως είμαι πολύ ευγενική. Οπότε δε με ενδιαφέρει να πουλήσω σ' αυτούς. Απλά τους μπλοκάρω. Δεν θα ήθελα να φοράν κάτι δικό μου. Ένα άλλο πρόβλημα που δημιουργείται σε μικρούς παραγωγούς είναι οι αντικαταβολές. Όλοι το ξέρουν αυτό. Όταν παραγγέλνεις κάτι οφείλεις να παραλάβεις. Διαφορετικά θα χρεωθώ εγώ τα μεταφορικά. Οπότε σταματήσαμε και τη μέθοδο της αντικαταβολής.

Γιατί πιστεύετε ότι όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τον χώρο σας;

Ο κόσμος έχει ανάγκη να ασχοληθεί με οποιαδήποτε μορφή τέχνης για να ξεφύγει. Είναι απόλυτα λογικό. Δεν έχει να κάνει μόνο με το κόσμημα. Όλοι στρέφονται προς τον καλλιτεχνικό χώρο (φωτογραφία, μουσική κλπ). Πόσο να αντέξεις τόσο γκρίζο; Φτιάχνεις ένα δικό σου κόσμο και ζεις σ' αυτόν. Επίσης όλοι ψάχνουν κάπως να βγάλουν extra λεφτά. Δεν ζούμε σε εύκολους καιρούς. Πρέπει να παλέψεις πολύ για να αποκτήσεις "κάτι".

Εν καιρώ οικονομικής κρίσης πιστεύετε πως ο κόσμος εμπιστεύεται και στηρίζει Έλληνες δημιουργούς;

Σίγουρα ο κόσμος στηρίζει πολύ. Το βλέπω παντού γύρω μου. Κι όσοι δεν το κάνουν, θα έπρεπε. Κι όχι μόνο για μας. Αλλά και γι αυτούς. Γιατί να φοράς κάτι τυποποιημένο που το φοράν όλοι; εγώ δε στηρίζω αυτή τη νοοτροπία. Μ' αρέσει η μοναδικότητα στους ανθρώπους. Κι αυτό προωθώ εδώ και χρόνια.

Τι σας οδήγησε να ασχοληθείτε με τη φωτογραφία; Ποιο ήταν το κίνητρό σας;

Με τις φωτογραφίσεις ξεκίνησα να ασχολούμαι πριν 7 χρόνια. Δεν έχω καθόλου καλή μνήμη οπότε έπρεπε κάπως να απαθανατίζω στιγμές για να τις θυμάμαι. Έχω ξεχάσει πολλά πράγματα. Οι δικές μου φωτογραφίες είναι αυτό που θα 'θελα να έχω σπίτι μου σε ένα πίνακα. Στηρίζω πολύ το γυμνό, είναι τέχνη από μόνο του το γυμνό σώμα και μ' αρέσει να το δένω με εποχές που μου θυμίζουν το ρομαντισμό που μάλλον πλέον έχει χαθεί.

Κλείνοντας ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;

Να αγαπάτε πολύ και να το δείχνετε με κάθε τρόπο. Όλους τους ανθρώπους. Να φέρεστε με ευγένεια. Οι άνθρωποι χρειάζονται απαλή προσέγγιση. Όλοι έχουμε προβλήματα, ζούμε σε δύσκολες εποχές, είμαστε εύθραυστη. Χρειαζόμαστε αγάπη και ενδιαφέρον. Ότι θέλετε να κάνετε απλά κάντε το. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Αυτό πάντα βγαίνει σε καλό. Κι αν δε βγει τουλάχιστον θα 'χετε προσπαθήσει.

© 2018 Duende-Η δύναμη της Τέχνης. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε